Logotyp

Vi söker ekonomichef!

Vågar du kliva ur din nuvarande komfortzon och välkomnas in i vår Comfort-zon? Vi ser att du är en ledare som idag har en klassisk ekonomiroll, som dessutom vill ta ett större administrativt ansvar och agera affärsstöd till vår organisation. Då är det här tjänsten för dig! Du erbjuds en central och ansvarsfull roll på ett anrikt familjeföretag. År 2022 firar bolaget 100-årsjublieum. Vill du vara med på resan i rollen som vår ekonomichef?

Om oss
Högbergs Rör är och har, under sina 99 år i branschen, alltid varit familjeägt. Med 4:e och 5:e generationen Högberg i företaget är vi i sprillans nya lokaler beredda att ta steget mot nästa 100 år. Vi har ett stort kundfokus och vi uppmuntrar våra medarbetare till personlig utveckling.

Vi är ett av Borås äldsta företag inom VVS-branschen med idag drygt 60 medarbetare. Vi tar oss an allt från små badrumsrenoveringar till större entreprenader i mångmiljonklassen. Tillsammans, med våra 130 medlemsföretag i Comfort, bildar vi Sveriges största VVS-kedja. Lokal förankring, engagerad, välutbildad & certifierad personal, produkter från de största leverantörerna och omfattande trygghetsgarantier gör att vi alltid kan erbjuda det bästa inom vatten och värme. Tryggt och bekvämt, eller som vi säger, en Comfortabel leverans.

Dina arbetsuppgifter
Här får du en ekonomiroll som är unik i sitt slag!

Detta innebär att du utöver ditt ansvar för redovisning, bokslut och controlling, ges utrymme till att agera affärsstöd till organisationen med tillhörande omvärldsbevakning. Du kommer att driva och utveckla ekonomiavdelningen samtidigt som en central del i tjänsten innefattar att serva den interna organisationen. Därtill blir du administrativt ansvarig, vilket bland annat innebär att du kommer stötta försäljningen, bistå i HR-frågor och ha ett IT-ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har mycket goda ekonomikunskaper. Vi tror att du tidigare har arbetat i ett entreprenörsdrivet företag eller i en tjänsteorganisation. För den här tjänsten är ledarskapet en förutsättning, varför vi starkt värdesätter dina goda ledaregenskaper. Branscherfarenhet är meriterande.

Du ser dig själv som en affärsmässig servicefunktion som arbetar för att bidra till såväl affärsförståelse som kostnadseffektivitet. Du besitter både en hög servicegrad och en pedagogisk förmåga, vilket resulterar i att du skapar förtroende och framgångsrika samarbeten. Vidare har du en vilja och förmåga att utveckla organisationer/arbetssätt i kombination med din förmåga att se helheten och det större perspektivet.

Vi erbjuder dig en central tjänst på ett familjeföretag som utvecklas och vill framåt. Här har du nära till delaktighet, förbättringar och direktresultat! Du får vara med och utveckla såväl avdelningen som organisationen i stort. Här blir du delaktig i resan på ett företag där gemenskapen är stark och även drivet att alltid leverera med högsta kvalitet.

Häng med oss och hjälp oss att förverkliga vår vision ”Vi hjälper Boråsarna att leva med sina hem”.

Låter det intressant?

Vi ser fram emot din ansökan via Effektiv. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 21 mars. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström eller Jens Lindroth.