Oskar Nordqvist är Månadens Comfortör April 2020

”Det finns ingen som får så mycket fikabröd, tackmail från kunder (främst glada tanter) och kunder som ringer och vill anlita oss igen bara vi skickar Oskar. En charmknutte i Comfortkläder”. Så lyder nomineringen för kedjans första Månadens Comfortör – Oskar Nordqvist.

imagezpr5s.png

Oskar Nordqvist jobbar sedan 2015 som montör på Rörcity i Luleå. Han är en uppskattad kollega och blev nominerad till Månadens Comfortör av bolaget VD och ägare Sune Olsson. När vi ringde upp Oskar för att avslöja att han är först ut att bli Månadens Comfortör blir han både förvånad och glad.

Grattis till utmärkelsen Månadens Comfortör i April, hur känns det?
- Nämen oj, vad roligt! Jag har inte varit så insatt i vad Månadens Comfortör är, men det är väldigt trevligt att få uppskattning för sitt arbete.

Vad är hemligheten för att bli så uppskattad av kunderna?
- Jag försöker bara prata med kunderna när jag är ute på jobb. Många gånger är vi ute hos äldre personer som kanske är lite ensamma och inte har så mycket socialt umgänge. De tycker det är väldigt trevlig att småprata och uppskattar att man inte bara kommer in med sina hörselkåpor för att utföra jobbet.

Hur tror du ditt sätt påverkar er som företag?
- Jag tror det påverkar jättemycket. Det blir ju att man får in mer jobb eftersom kunderna tycker att man är trevlig och gör ett bra jobb. Ryktet liksom sprider sig att man haft en trevlig och bra hantverkare. Det är vanligt att jag åker ut på jobb hos bekanta till gamla kunder som tycker man är en trevlig prick.

Vad är dina bästa tips om man vill bli som dig?
- Mitt bästa tips är att ställa enkla frågor till kunden. Jag brukar alltid fråga om det är något mer jag kan hjälpa till med. Det kanske är en till blandare som droppar och på det viset får vi också mer arbete. Sen tror jag det är viktigt att ta sig tid för kunden. Småprata och förklara också vad problemet var. Jag försöker bara vara mig själv och ha roligt på jobbet.